Followers

Friday, March 25, 2011

Al-Fatihah

Al-Fatihah............

Masa tgh otw balik dari b'kursus di IPN tdi, niat di hati nk la singgah pekan Sungai Besar jap beli2 buah tangan utk bwak blik ke Kedah. Tp masa dlm perjlnan ke Pekan Sungai Besar tu, aku m'dapat panggilan dri abah mengatakan Pakcik ku telah meninggal dunia.Ya Allah terkejut aku masa tu. Bkn apa, setahu aku Pakcik langsung x sakit apa2 tp tiba2 je dikhabarkan telah meninggal dunia. Rupa-rupanya Arwah Pakcik meninggal sbb sakit jantung lpas operate utk buang batu karang di KMC.
Tiba2 trus memori2 b'sama2 Arwah Pakcik m'jelma di ingatan.Mana tidaknya,masa aku kecik2 dlu Arwah Pakcik pernah bwak aku ngn sepupu aku tinggal dgn mereka waktu cuti sekolah. Seingat aku 2 kali gak la aku ikut Arwah Pakcik dok Perlis.Sepnjang aku tinggal ngn Arwah Pakcik,layanan yg aku terima x ubah sprti melayan anak2 dia sndiri.
Sampailh sekarang aku dh besar dan dh berkahwin,Arwah Pakcik tetap melayan aku dan anak sedara yang lain dgn baik.Kalu Arwah balik je umah tok,mesti habis umah mak2 sedara kt kg dilawatinya t'masuklah umah aku.Arwah memang seorang yg sgt baik hati.......Semua org terasa akan kehilangannya.........
Apa yg mampu kita lakukan hanyalah berdoa moga rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.Amin.................

*p/s: Arwah merupakan adik kepada ibu aku*

No comments:

Post a Comment