Followers

Tuesday, July 12, 2011

Duit, Duit.......

Duit? Idup di zaman dan era sekarang ni segalanya memerlukan wang atau duit. Berhantu betul duit nikn? Dalam masa satu hari kita boleh habiskan duit yang tak berapa nk banyak yang kita ada tu. Bagus gak la penangan si duit ni. Duit mampu menjadikan seseorang itu gembira dan dan juga bersedih. Ewah² dok bagi ceramah bab duit plak. Hehehe mcm financial adviser la plak. Entry ni jugak bukannya nk bercerita pasal saya ada membela TOYOL ke hapa ke (sbb duit kn selalu dikaitkan dgn toyol), tp sebab nk citer lately duit saya banyak dh abisss......wa..wa..wa..wa...sob..sob..sob... :( Nak kata saya ni pemboros, erm ye lah gak hehehe. Tp kali ni duit abis sebab nak buat persediaan nk masuk rumah baru. Kan dlm entry sebelum ni saya ada buat entry tajuk "Our Very 1st Home", ingat x? Di sebabkan nk masuk umah baru sayalh membuatkan saya pokai sgt². Ye lh byk persediaan yg perlu dilakukan oleh saya dan suami. Grill umah la, wirering lh, langsir, perabot umah sikit (tu pun beli brg² yg we all rasa penting² je). Rasa² saya lh lpas je saya dan suami masuk je umah baru lpas ni, for sure baki dlm bank simpanan kami akan berbaki RM 10.00 (baki paling minimun yg perlu disimpan di dlm akaun,hehehe). Huhuhu dan itu menandakan saya dan suami perlu berjimat-cermat (erm bole ke nk berjimat-cermat ni) dan menabung semula. Mujur gak la saya dan suami ada menabung sikit², lama² bolehlh saya dan suami gunakan duit tu sbg persediaan sblm kami melangkah masuk ke rumah baru kami. So kawan² doakanlah saya dan keluarga saya selamat menduduki rumah baru kami dan juga supaya baki akaun saya akan bertambah semula.....dan duit saya akan banyak balik k. kalu ada yg nk menderma duit kt saya pun dialu-alukan gak........hehehe........ :)

Hehehe sebelum tu jom kita cuci mata tgok umah baru saya ni ye......

No comments:

Post a Comment