Followers

Thursday, November 10, 2011

DEMAM

Tanggal 27 Oktober 2011 merupakan ari x sihat sedunia. Bukannya apa abis satu family kena jangkitan virus demam. Mulanya saya yg membawa virus itu, dijangkiti oleh icat. Nak dijadikan cerita, weekend tu husband xde sbb bwa anak² didik racing dia race kt Perlis. So lari bawa anak² tido umah mak. Bila dh tdo umah mak, apa lagi virus tu pun mulalah merebak kt umah mak saya pulak. Antara org yg terawal dlm umah mak yg demam adalah adik bongsu saya. Pada awal kemunculan virus tu, hanya kami bertiga je yg kena. Yg lain² masih kebal x dijangkiti pun. Ye lah risau gak kt anak adik saya Fatihah yg berusia 4 bulan tu. Sbb bdk² ni kalu demam payah sikit nk jaga. Icat pun jadi merap je, nk berkepit ngn saya 24 jam. Dah la kita pun demam. Kira nasib baiklah dok umah mak, so mak take over jaga icat. Thanks mak. Ari sabtu terus kitaorang bertiga ke klinik amik ubat. Huh x tertanggung azabnya sakit bdn, lenguh² bila demam ni. Tu x kira yg batuk² lagi tuh. Seksa betul. Tu baru sikit Allah bg ujian sakit, pun dh azab rasanya. Hehe ptg tu husband balik terus dia dtg amik saya ngn anak² kt umah mak. Ye lh takut org lain pulak yg terkena virus demam ni kau kitaorang lama² kt situ. Sampai je rumah terus husband take over jaga icat. Nasib baik Dina x terkena jangkitan demam ni. Kalu x, lagi haru jadinya. Alhamdulillah ari ahad demam saya dh semakin kebah, icat pulak bdn masih suam² panas. Sian dia langsung x mau makan apa² sepanjang demam tu. Asyik minum susu je, tu pun kadang² muntah sbb batuk. Bila saya ngn icat dh baik demam, dina plak yg sambung demam. Terus husband bg mkn ubat sbb ye lh xmo dia demam lama² sbb 6 Nov kita dh nk Raya Haji. So skrg semua dh kembali sihat, cuma batuk² je masih ada. Hopefully batuk² ni pun akan hilang secepat mungkin. Insyaallah..........

No comments:

Post a Comment