Followers

Saturday, April 02, 2011

Lagi2 Kenangan Jard (Lumba Perahu)





Mesti u all semua tertanya2 kn knapa gambar tu semua ada kt atas.Sebenarnya ni lbh kurang tajuk entry sebelum ni lh...."Basikal oh Basikal".Juga tentang minat suami ct.....cuma kali ni nk citer tentang minat dia di dlm sukan lumba perahu.

Asalnya sukan lumba perahu ni adalah sukan yg kurang digemari oleh suami ct.Tp dia mula terjebak di dlm sukan ini adalah pd awal thn 1996 di mana dia diajak oleh kwn2 sekolah utk masuk dan mencuba nasib bg pemilihan atlit sukan lumba perahu ( Dragon Boat ) di Ampangan Jeragan (MADA), Negeri Kedah. Dia menyahut cabaran kwn2nya, dan akhirnya dia t'pilih dan diterima utk mewakili Negeri Kedah.

Buat pertama kalinya dia bertanding pada SUKMA 1996 di Pahang di mana dia berjaya m'bawa pulang pingat emas bg acara 500 meter dan pingat gangsa bagi acara 1000 meter. Kemudian dia dipanggil utk ke pertandingan antarabangsa di Perairan Gurney Pulau Pinang dan kali ni dia b'jaya merangkul pinggat gangsa.

Masa dia berkhidmat dgn Majlis Bandaraya Alor Setar pula,dia telah mewakili jabatan dia bagi kejohanan Tuanku Kedah di mana pasukan dia berjaya m'dapat tempat kedua kerana tewas di tangan juara bertahan iaitu MADA.

Tp skrg suami ct dh kurang berkecimpung di dm dunia lumba perahu ni.Tumpuan dia byk di dlm lumba basikal. Tp itulh kn, sukan yg pada mulanya kurang digemari oleh dia akhirnya menjadi kenangan manis di dlm hidup dia.........




No comments:

Post a Comment