Followers

Sunday, June 05, 2011

AG Santai de' Tasik - 16/05/2011

Salam semua....

Kalu tgok dr tajuk entry utk kali ni msti u alls semua akan kata citer yg dh nk basi pun nk kongsi gak ke? Ok lh tu kn drpd bersawang je blog aku ni baik aku citer sikit pasal xtiviti opis aku bru² ni ( bru x bru pun dh dkt sebulan gak ler citenya).

AG Santai de' Tasik. Hem....apa maknanya tu? Meh aku nk huraikan skit maksud tajuk entry aku kali ni (hehehe dh mcm cikgu subjek bahasa melayu plak aku ni). AG bermaksud " Jab. Akauntan Negara M'sia" , santai bermaksud "bersantai", de' bermaksud "di" dan tasik bermaksud "tasik" lh. Jadi maksud keseluruhan tajuk ni adalah opis aku buat mkn² ala² anual dinner la kt tasik. Majlis ni diadakan utk meraikan staff² AG dan juga sbg majlis p'pisahan utk staff² yg akan bersara + yg dh b'sara thn ni. Tempat majlis ni diadakan adalh di Tasik Darul Aman, Jitra. Majlis pula start pkul 8.30 mlm. Aku plak sampai lebih kurang (erm campur, tolak, darab, bahagi ) 8.30 mlm gak le (hehehe bknnya apa takut mkanan abis kalu smpai lmbt).

So x lama lpas tu, MC majlis pd mlm tu pun memulakan majlis. Dimulakan dgn ucapan drpd pengarah, diikuti dgn ucapan drpd staff² yg telah b'sara dan yg akan bersara, dan akhirnya acara yg ditunggu² telah tiba jua. Hahaha apa lg kalu bukan "Makan Time". Lpas je pngarah jemput mkn, semua org trus mnyerbu gerai² yg ada pd mlm tu. Sambil² mkn tu, diselangi dgn acara cabutan bertuah. Tp aku mlm tu langsung x b'tuah, tp xpe lh gak sbb aku blik mlm tu dgn perut aku yg sgt² b'tuah ( hehehe bertuah sbb perutku dh kenyang ler....). Majlis mlm tu habis lbh kurang pkul 10.30 mlm.

Enjoy pics kt bwah ni yer......

1 happy family






Dina...

Icat...

Jard...

Ni lh tuan tanah kedaung....I ler

No comments:

Post a Comment